Avisit Survey

Skapa egna undersökningar, samla in data, analysera och utveckla verksamheten!

Bygg dynamiska undersökningar, samla in svaren via QR-koder, mejl, SMS och webblänkar i vårt molnbaserade verktyg.

Med Avisit Survey kan du enkelt och smidigt ta reda på vad dina gäster tycker om din verksamhet. Du får reda på vilka områden du kan förbättra för att bland annat öka kundnöjdheten, försäljningen och lojaliteten. Datan presenteras i realtid och kan jämföras mellan olika regioner, enheter och branschindex.

Vi hjälper dig att enkelt komma igång med dina undersökningar!

Skanna QR-koden och prova vår exempelundersökning.

Kundundersökningar

Med våra kundundersökning kan du enkelt och smidigt ta reda på vad dina kunder tycker om din verksamhet. Du får reda på vilka områden du kan förbättra för att bland annat öka kundnöjdheten och lojaliteten.

Ni skapar enkelt kundundersökningar via AvisitWeb med alternativen QR-koder, mejl, SMS och webblänkar i vårt molnbaserade verktyg. Undersökningarna kan ni sedan modifiera utefter behovet för stunden. Datan presenteras i realtid för de personer som har tillgång till systemet.

Medarbetarundersökningar

Via plattformen kan ni enkelt skapa undersökningar för att utföra medarbetarundersökningar. Ni skapar en länk som ni sedan kan skicka ut till samtliga medarbetare. Baserat på deras roll kan ni sedan samla in data på hur arbetsplatsen upplevs.

Undersökningarna kan användas veckovis såväl som årsvis för att få en god uppfattning om hur medarbetarna mår. Undersökningarna utförs helt anonymt.

Interna kontroller

För att kvalitetssäkra både rutiner och upplevelser kan ni skapa undersökningar för att internt kontrollera att samtliga uppgifter utförs korrekt. Ett verktyg för ansvarige att följa upp rutiner och planering efterföljs. Insamlad data presenteras sedan i plattformen allt från nationell nivå till enhetsnivå.

Användningsområden

Sömlös användarhantering, ni administrerar vem i verksamheten som ska ha tillgång till vilken information. Används för alla från ledningsgrupp till enhetsansvarig. Fritt antal konton i AvisitWeb ingår alltid per abonnemang.

‘‘Vad tycker våra kunder?’’

‘‘Hur mår våra medarbetare?’’

‘‘Följer vi våra interna processer?’’

Undvik konflikter, samla in åsikter och öka dina insikter!

Kom enkelt igång med din undersökning!

Steg-för-steg

Insamlingsmetod

  • QR-kod (bordsryttare, stickers, kvitto, take-away låda med mera.)

  • Mejl-utskick

  • Webblänk

  • SMS-utskick

Incitament

  • Tävling, låt din kunder vara med och vinna priser.

  • Välgörenhet, donera för varje insamlat svar.

  • Rabatterbjudanden, erbjud dina kunder något extra.

Fyll i formuläret om du vill kom igång eller bara ställa en fråga!

Vill du ha en anpassad lösning, för ditt företags unika behov? Fyll i formuläret, så hör vi av oss och hjälper dig att hitta rätt lösning.

‘‘Restaurangcheferna och distriktcheferna använder både NPS-score och fritextsvaren för att förbättra och utveckla restaurangerna och företaget konstant. Det är enkelt att följa upp, det går snabbt och det är feedback som “går att ta på”. Vi har arbetat tillsammans med Avisit för att utveckla produkten och flexibiliteten i AvisitSurvey har varit outstanding’’

- Mikael Roos, vice Operativ chef Jureskogs

Vad är NPS?

NPS står för Net Promoter Score och är en metod för att mäta kundnöjdhet. Det innebär att man frågar kunderna en enkel fråga: "Hur sannolikt är det att du skulle rekommendera vår produkt/tjänst till en vän eller kollega?" Svaren ges på en skala från 0-10 och utifrån detta kan man beräkna ett NPS-värde som visar hur många kunder som är lojala och beredda att rekommendera företaget till andra. NPS är en vanlig metod inom marknadsundersökningar och kan hjälpa företag att få feedback på hur de kan förbättra sina produkter och tjänster för att öka kundnöjdheten och lojaliteten. Med vårt verktyg kan du enkelt genomföra NPS mätningar, beräkna ut värdet och jämföra ditt resultat mot din bransch genomsnitt.

Hur räknar man ut NPS?

Anta att du har genomfört en NPS-undersökning där 100 personer har svarat. Baserat på deras svar delas de in i följande grupper:

  • Antal Promoters (9-10): 60 personer

  • Antal Passives (7-8): 25 personer

  • Antal Detractors (0-6): 15 personer

För att beräkna NPS, subtraherar du andelen Detractors från andelen Promoters:

NPS = Andel Promoters - Andel Detractors

Andel Promoters = (Antal Promoters / Totalt antal svarande) * 100 Andel Promoters = (60 / 100) * 100 = 60%

Andel Detractors = (Antal Detractors / Totalt antal svarande) * 100 Andel Detractors = (15 / 100) * 100 = 15%

NPS = 60% - 15% = 45

I det här fallet skulle Net Promoter Score (NPS) vara 45.