Vi är stolta över att presentera vår senaste produkt AvisitSurvey som kommer att utveckla hur företag inom servicebranschen förbättrar sina gästupplevelser. Med vårt verktyg samlar vi in och analyserar data för att hjälpa företag att förstå sina kunders behov och önskemål som aldrig förr. Låt oss berätta en inspirerande historia om hur en av våra kunder har nyttjat vår produkt för att utveckla och skapa minnesvärda gästupplevelser.

Bakgrund

Jureskogs är en uppstickare inom snabbmatsbranschen, känd för sin hängivna inställning till kvalité och “långsamma snabbmat”. Trots deras redan höga standard var de angelägna om att ta sina gästrelationer till nästa nivå och skapa en starkare relation med sina gäster.

Vår lösning

Med vår produkt kan Jureskogs samla in realtidsdata om sina gästers interaktioner och preferenser. Genom att analysera datan kan de identifiera mönster, önskemål och områden för förbättring. Med hjälp av våra verktyg kan Jureskogs följa trender och reagera snabbt med en mer precis beslutsfattning.

Vad var era största utmaningar innan ni började arbeta med Avisit?
Vi tittade på flertalet system och lösningar innan vi valde att börja arbeta med Avisit. Jureskogs är ett litet företag med stor geografisk spridning och vi behövde en smidig och kostnadseffektiv lösning för att samla och organisera våra gästers feedback. Innan Avisit-samarbetet hade vi bara vår egen uppfattning om vad gästerna tyckte om oss och det var skönt att det gick snabbt och enkelt att få den bekräftad. 

Hur arbetar ni idag för att utveckla gästresan på Jureskogs?

Idag mäter vi enkelt vår NPS-score på samtliga 13 restauranger på månadsbasis. Vi kan bryta ner resultatet på daglig och individuell nivå när vi har haft särskilda events eller helger som påverkat försäljningen positivt. Restaurangcheferna och distriktcheferna använder både NPS-score och fritextsvaren för att förbättra och utveckla restaurangerna och företaget konstant. Det är enkelt att följa upp, det går snabbt och det är feedback som “går att ta på”. Vi har arbetat tillsammans med Avisit för att utveckla produkten och flexibiliteten i AvisitSurvey har varit outstanding, dessutom är Avisit en partner som är snabbfotade och lyhörda på våra önskemål om nya eller förbättrade funktioner.

Hur har utfallet sett ut?

När vi startade upp var resultatet på en hög nivå, men mängden ny feedback och data vi fick in hjälpte oss att bli ännu bättre. Detta ledde till att vår NPS-score sedan starten vid årsskiftet konstant ökar varje månad och med hjälp av verktyget har vi kunnat anpassa en del av våra produkter, utöka vårt sortiment och förbättra vårt arbetssätt för att leva upp till gästernas förväntningar. Avisit var snabba på att förbättra och förenkla verktyget och sortera datan samt ta fram lättlästa rapporter som vi kunde använda i de dagliga samtalen med restaurangerna, vilket hjälper Jureskogs i vårt arbete med att förändra synen på snabbmat. 

-Mikael Roos, vice Operativ chef Jureskogs

‘‘Restaurangcheferna och distriktcheferna använder både NPS-score och fritextsvaren för att förbättra och utveckla restaurangerna och företaget konstant. Det är enkelt att följa upp, det går snabbt och det är feedback som “går att ta på”. Vi har arbetat tillsammans med Avisit för att utveckla produkten och flexibiliteten i AvisitSurvey har varit outstanding’’

- Mikael Roos, vice Operativ chef Jureskogs