Mystery Trainer med SATS

Vårt uppdrag

SATS är Nordens ledande träningskedja, med visionen att påverka hälsa och livskvaliteten för sina medlemmar och samhället i stort. Vi har hjälpt SATS att få insikt i deras kundupplevelse på de olika gymmen ur en medlems perspektiv. Våra Mystery Trainer besöker verksamheten som resulterar i en helhetsbild utifrån SATS kundupplevelse som presenterar styrkor och utvecklingsområden för varje enskilt gym, region samt hela kedjan.

Hur gör vi?

Avisits observatörer som är aktiva medlemmar på SATS besöker de olika gymmen. Under ett besök så skall observatören besöka gymmet för ett normalt träningspass, det vill säga en naturlig kundresa som SATS-medlem. Vi mäter hur personalen bemöter medlemmarna, personalens tillgänglighet, faciliteterna på träningsytan, omklädningsrummets renlighet och hur personalen jobbar med försäljning i retail-shoppen.

”Avisit hjälpte oss att komma till insikt med utmaningar i försäljningsprocessen som ledde till organisatoriska förändringar, säljutbildningar och uppföljningspunkter som i slutändan ledde till förbättrade nyckeltal och ökad försäljning”

- CFO, Peter Kinch