ICA Kvantum Farsta

Vårt uppdrag

ICA Kvantum Farsta är en butik över det vanliga, det håller vi på Avisit med om. Butiken vill vara något utöver det vanliga där hjärtat i butiken är deras färskvaruavdelning med flera manuella diskar. För att säkerställa att denna vision efterlevs och upprätthålls så har Avisit tillsammans med ICA Kvantum Farsta tagit fram en anpassad kundmätning för hur kundresan upplevs i butiken.

Hur gör vi?

Avisit besöker kontinuerligt ICA Kvantum Farsta för att kunna bidra med kvalitativa analyser om utvecklingsmöjligheter, på både kort och lång sikt. Besöken genomförs under slumpmässiga tider och fokus ligger på att följa den naturliga kundresan. Avisits undersökningar innehåller noga utvalda frågor tillsammans med beskrivningar, kommentarer och bilder. Sammantaget skapar allt detta en tydlig helhetsbild av kundens upplevelse.

‘‘Vi har jobbat med Mystery Shopping sedan länge men valde att byta till Avisit för cirka två år sedan på grund av deras upplägg. All vår personal får ta del av Avisits rapporter, allt från avdelningschefer till alla ur personalstyrkan. Vi diskuterar resultatet med personalen individuellt, ett högt betyg premieras med en belöning till den som mött Mystery Shoppern. Vi nöjda och ser fram emot vårt forsatta samarbete.’’

- Försäljningschef Kassa ICA Kvantum Farsta, Renée Bevelius