Mystery Call med Best Western

Vårt uppdrag

BWH Hotel Group är en global hotellkedja bestående av tre hotellgrupper, Best Western Hotels & Resorts, WorldHotels och SureStay Hotel Group. Avisit har arbetat med att mäta av försäljningsprocessen per telefon i de Nordiska Hotell i Sverige, Norge och Danmark. Uppdraget gick ut på att lokalisera hur processen såg ut på de olika hotellen i samband med bokning av hotellrum för att sedan ta fram en struktur som gäller gemensamt för alla hotell i Norden.

Hur gör vi?

Metoden gick ut på att observatörer ringde till samtliga hotell i Norden för att sedan skriva en kvalitativ analys om hur processen gick till. När samtliga Mystery Calls var utförda togs en ny arbetsprocess fram som sedan kommunicerades ut till samtliga hotell. Efter 3 månader utfördes en uppföljning som resulterade i ökad försäljning, kundnöjdhet och stabilitet i hantering av bokningar.

”Vi finner att processen varit nyttig för att ständigt kunna förbättra gästnöjdheten. Det har visat sig att vi hade brister på vissa områden och de brister som visade sig har vi fokuserat på. Vi är mycket nöjda med samarbetet som vi har med Avisit och vi kan verkligen rekommendera företaget för att göra gästresan kvalitetssäkrad”

- Director of Quality Assurance Scandinavia, Agneta Jaktland