Mystery Guest ur en restaurangchefs perspektiv

Mirela Ungureanu, multi unit manager i Norra Stockholm har jobbat inom Brödernas verksamhet i två och ett halvt år.

’’Vi väntar lika spänt på rapporten varje månad’’.

Kundnöjdheten är en viktig aspekt för att få återkommande såsom nya gäster, säger Mirela

Det är en kontinuerlig process som innefattar bland annat kvalitativ service, kvalitet på maten och hyfsat bra priser för produkten på marknaden.

Brödernas har sedan 2,5 år tillbaka använt sig av Avisits tjänster för att utveckla och kvalitetssäkra gästupplevelsen. 

Jag tycker att rapporterna har en massvis med bra fördelar. Framförallt får man en ärlig och realistisk feedback, från en objektiv part.

Mirela berättar även hur de använder sig av Avisits rapporter. 

Vi brukar skriva ut rapporterna och diskutera den feedback vi fått i grupp, behövs det så tar vi även upp den på personalmöten och diskuterar. Något som vi även kan göra är att diskutera feedbacken med den personal som genom rapporten fått reda på att de haft en Mystery Guest den aktuella dagen. 

Vi fokuserar alltid vad vi kan förbättra, istället för att se negativa faktorer. Jag försöker få personalen att se positivt på rapporterna och se det som ett tillfälle att lära. 

Personalen på Brödernas i Åkersberga siktar på att ge bästa service i området. Mirela menar då att kommentarerna i rapporterna är en viktig del för att kunna nå målet. 

Ibland så missar man en hel del. Även om vi får 100% så kan det exempelvis stå “Besöket har varit jättebra men dem kan tänka på att torka av lamporna”.

Mirela anser att Mystery Guest-besöken har påverkat engagemanget mellan personalen positivt. 

Det blir ett direkt resultat och en direkt belöning. Man kan aldrig lyckas själv, det brukar jag säga. Levererar vi jättebra under service genom att le, bära rena kläder och hålla ordning och reda i restaurangen, samtidigt som köket serverar osaltade pommes, så är det ändå inte 100%. Vi försöker därför jobba ihop och se till att alla är med och att vi arbetar som en enda stor grupp. Vi behöver ha en gemenskap och se till att peppa varandra eftersom det är så många personer som en gäst går igenom. 

Vi väntar lika spänt på rapporten varje månad. 

Vill du veta mer?

Kontakta oss.

[email protected]
+46709600094

Besöksadress

Vallgatan 12

411 16 Göteborg